Dag 3: wandelen in Skaftafell NP en vogelsafari - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Anne Jenniskens - WaarBenJij.nu Dag 3: wandelen in Skaftafell NP en vogelsafari - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Anne Jenniskens - WaarBenJij.nu

Dag 3: wandelen in Skaftafell NP en vogelsafari

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

29 Juni 2010 | IJsland, Reykjavik

Vandaag nog steeds in Skaftafell National Park. Het hele park is een aaneenschakeling van natuurcontrasten. Oprijzende bergen, heldere beekjes en prachtige watervallen waaronder de Svartifoss. Wat we volgens het programma ook nog kunnen doen, is een paar uur over de Svinafellsgletsjer wandelen met stijgijzers, een unieke ervaring. Super cool, dus gaan we zeker doen .

Door het verschuiven van de sneeuwscootertocht doen we vandaag de vogelsafari, die eigenlijk voor morgen gepland stond. Dit is op het schiereilandje Ingólfshöfdi, één van de beste plekken om papegaaiduikers en tal van andere zeevogels te observeren. Een lokale boer brengt ons met tractor en aanhangwagen door het drassige gebied naar de vogelkolonie. Klinkt lekker avontuurlijk he :D

Groetjes,
Anne

• 29 Juni 2010 - 12:08

Ard:

leuk je zo te volgen! veel plezier nog

• 29 Juni 2010 - 14:44

Sam:

Uitstekende gelegenheid om mijn Nederlands te verbeteren en mijn woordenschat te uitzetten...en erg leuk je zo te volgen! Ik wens je veel plezier nog.