Dag 2: via Vík naar Skaftafell National Park - Reisverslag uit Vík, IJsland van Anne Jenniskens - WaarBenJij.nu Dag 2: via Vík naar Skaftafell National Park - Reisverslag uit Vík, IJsland van Anne Jenniskens - WaarBenJij.nu

Dag 2: via Vík naar Skaftafell National Park

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

28 Juni 2010 | IJsland, Vík

Vandaag zouden we eigenlijk een spectaculaire sneeuwscootertocht op de ijskap Mýrdalsjökull gaan maken. Onder deze 1000 meter dikke ijskap schuilt het oergeweld van de vulkaan Katla. Dit gaat helaas niet door, omdat hier teveel as ligt (fijn...). Volgens het programma zouden we daarna via Vik, het meest zuidelijke puntje van IJsland, doorreizen naar het nationale park Skaftafell, dat ingeklemd ligt tussen twee gletsjertongen. Dus ik hoop dat dat wel doorgaat ;)

Groetjes,
Anne

• 28 Juni 2010 - 11:37

Jan Diesveld:

Hallo Anne,
    Ik dacht al, wie ken ik in IJsland? Maar dat ben jij dus, op vakantie daar. Ik wens je een plezierige tijd toe en zal je reisverslagen met interesse lezen. Mijn zoon is er vorig jaar geweest en was heel enthousiast over het land en alle bijzondere dingen die daar kunt zien en meemaken.
    Groetjes, Jan

• 29 Juni 2010 - 10:18